fbpx
Graciebarra | NAČIN RADA
22640
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-22640,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

Pre nego odlučite da započnete treniranje, dođite i samo pogledajte jedan od naših treninga ponedeljkom, sredom i petkom od 21h u zgradi Bigza i uverite se u naš način rada, atmosferu i uslove i ako vam sve to bude odgovaralo dobrodošli ste da se pridružite najvećem svetskom timu Jiu-Jitsu-a!

 

Šta predstavlja Gracie Barra Jiu-Jitsu?

Prednosti Gracie Barra Jiu-Jitsu-a su daleko dosežne i dodirnuće svaku sferu vašeg života. U Gracie Barra , naši učenici postaju predvodnici. Gracie Barra neguje individualno razmišljanje, podržava borbeni duh i pomaže da postignete vaše Jiu-Jitsu ciljeve. Kroz GB , krenućete da shvatate sebe, na i van strunjača, na način koji niste mogli zamisliti. Testiraćete vaše granice i postaćete najbolji što možete biti. GB poštuje činjenicu da svaki učenik ima svoje ciljeve i mi vam dajemo podršku u njihovom ostvarivanju. Što više trenirate, bolji postajete i kompletniji postižete vaš pravi životni potencijal. GB Jiu-Jitsu je za sve one koji žele da nauče kako da se odbrane u borbi. Ono što mnogi ljudi ne znaju je da će GB Jiu-Jitsu omogućiti da primenite vaše naučeno borbeno znanje u vašoj svakodnevnoj životnoj borbi kao što su skidanje kilograma, stresu, poslovnim i ličnim odnosima kao i samopouzdanju. Naučićete kako da razmišljate kroz probleme konstruktivnije nego pre ,na i van strunjača.

 

U Gracie Barra , vi ste deo familije.

Pridružujete se timu koji će vam dati podršku u samo-unapređivanju. Trenirajući tehnike i učestvujući na treninzima sa vašim trenerima i sparing partnerima dobićete arsenal oružja koja će vam biti na raspolaganju kad god vam budu zatrebala. Što više trenirate, više ćete se naoružavati sa znanjem i veštinama da se borite sa svim vašim životnim borbama kao što to radi pravi Jiu-Jitsu crni pojas.

GB Metod – Način rada

U GB ,trudimo se da pomognemo našim učenicima da izvuku što više iz njihovih treninga. Učenicima koji su posvećeni i uporni, Jiu-Jitsu postaje životni stil i oni vidno uživaju u svim prednostima koja ”Nežna veština” donosi.

Radeći od pretpostavke da Jiu-Jitsu mora biti prihvaćen kao životno putovanje , majstor Carlos Gracie Jr. je dizajnirao efektan plan i program učenja koji pruža učenicima da prirodno napreduju od belog do crnog pojasa.

Iako treninzi i učenje zavise jedno od drugog u GB, nivoi napredovanja su podeljeni u takozvane GB Programe.

Gracie Barra Programi su podeljeni-sadržani u šest elemenata:

  1. Nastavni plan: Set koordinisanih tehnika organizovan na najbolji mogući način da se podstakne proces učenja. Svi GB nastavni planovi traju 16 nedelja.
  2. Preduslovi: Minimalni nivo koji učenik mora da poseduje ili da ostvari da bi bio uključen u određeni program.
  3. Časovi: Definisani period vremena u toku kog učenik savladava tehnike koje čine nastavni plan, koristeći nekoliko različitih metoda treninga ili odgovarajuće instrukcione tehnike.
  4. Metode treninga: Određena uvežbavanja i metode vežbanja napravljena da preobrate znanje predstavljeno u nastavnom planu u znanje i veštine, osiguravajući da je učenik sposoban da primeni ovo znanje i tehnike pod stvarnim okolnostima i pod autentičnim uslovima;
  5. Minimalno prisustvo: Minimalno prisustvo zahtevano od učenika tako da on ili ona mogu da napreduju i budu unapređeni u druge GB nastavne planove;
  6. Sistem pojasa: Hijerarhijski struktura pojasa dizajnirana da predstavlja napredak učenika, prema njihovom potencijalu.  The International Brazilian Jiu-Jitsu Federation (IBJJF) sistem rankiranja se koristi za sve Gracie Barra Programe.

Svi Gracie Barra učenici imaju san da postanu crni pojasevi. Ipak, ovo nije lak cilj i potrebno je je mnogo upornosti i posvećenosti da bi se to ostvarilo. Da bi održali doslednost koja je potrebna učenicima, Gracie Barra programi su logički struktuirani da bi održali učenike motivisanim da uče, vežbaju i postižu svoje Jiu-Jitsu ciljeve.

 

Tipičan Gracie Barra učenik započinje sa uvodnim časom, gde on ili ona uče osnovne principe i strategije samoodbrane Jiu-Jitsu-a nakon čega nastavlja sa Osnovnim programom (Fundamentals). Nakon odprilike 4 meseca treniranja i učenja svih tehnika Osnovnog programa, učeniku će biti preporučeno da nastavi tj. da se priključi Gracie Barra naprednom programu. Sa 8 meseci treninga i iskustva , učenik bi trebalo da postigne nivo na kome će dalje raditi na postizanju Gracie Barra programa crnog pojasa gde će biti uključen u razne treninge dinamike , uključujući MMA NO-GI i Jiu-Jitsu napredne GI tehnike, tako da učenici što pre mogu da započnu razvijanje njihovih Jiu-Jitsu planova borbi i strategija / tehnika.

 

Jiu-Jitsu je prelepa veština i umetnost i svako je sposoban da je nauči i uživa u njenim brojnim prednostima. Gracie Barra programi reflektuju više od 30 godina  majstora Carlos Gracie Jr. nastavnog iskustva i uspeo je da unapredi kvalitet, istrajnost, disciplinu i zdravlje stotine hiljade individua širom sveta kao i da napravi neke od najboljih boraca ikada.

Najčešća pitanja i odgovori

Šta je Jiu-Jitsu?

Samoodbrambena veština koja omogućuje da se protvnik na nejefektniji način onesposobi koristeći principe sila koje nastaju korišćenjem poluga tela.

Kako i zašto je nastao Jiu-Jitsu?

U borbi! Nastao je kao potreba idejnih tvoraca veštine da se kao fizički slabiji borci suprostave znatno jačim i najefikasnijim i najbezbednijim načinom privedu borbu-sukob kraju u svoju korist. Koristeći tehnike i principe raznih veština i menjajući ih vremenom uz pomoć iskustva koja su izvlačili iz borbi koje su gubili, nastala je veština koja je bila drugačija od drugih do tada a koja je postala nepobediva i vremenom je nazvali Jiu-Jitsu!

Da li je Jiu-Jitsu sport ili samoodbrana?

Jiu-Jitu je samoodbrambena veština u svojoj srži i kada bi se praktikovala kao kad je i nastala, većini ljudi ne bi bilo nikakve razlike u odnosu na ono što se danas zove MMA. Međutim, da bi svako mogao da vežba i praktikuje Jiu-Jitsu, vremenom su nastala određena pravila koja su se najviše ticala bezbednosti vežbača a koja su kasnije izmenjena kako bi se učili principi i način-taktika kako se vodi borba a iz čega je na kraju nastao i sport tj. sportski način vežbanja Jiu-Jitsu-a. Sportski način uključuje sportsku etiku i poštovanje protivnika kao i skup pravila koja čine vežbače i takmičare bezbednim uz poštovanje principa sportske borbe. Način na koji vežbamo sportsku borbu uz primenu sistema bodovanja je način koji nas uči da primenimo veštinu i momentu samoodbrane. Taj način je ono što razlikuje Jiu-Jitsu od drugih boričačkih veština.

Kad je najbolje vreme da se započne treniranje?

Odmah i sad. Ako se započne posle 8 godine života, mogu se očekivati razultati na sportsko-takmičarskom planu i eventualno karijera u sportu međutim to nije primarni cilj veštine niti cilj zbog kog vežbači treba da se posvete Jiu-Jitsu-a. Primarni cilj je da se nauče principi veštine ali da se vremenom usavršavaju. Nije dovoljno naučiti neke osnovne principe borbe a da se ne testiraju u borbi. Jiu-Jitsu nas uči da bez testiranja ne možemo zaista naučiti da se borimo a još manje da primenjeno znanje zaista i upotrebimo. Potrebno je dosta vremena za to ali prednosti borbi na svakom treningu (od momenta kada je vežbač spreman da krene sa sparinzima) čine da vežbači za relativno kratko vreme mogu da primene naučeno, posebno u samoodbrambenim situacijama. Stoga ne postoji idealno vreme već idealni momenat a to je uvek želja da se započne nešto novo u životu što će isti promeniti na daleko bolje i kvalitetnije u svakom pogledu što daleko prevazilazi samo fizički fokus. Visoka Jiu-Jitsu zvanja nose ljudi koji su ista itekako zaslužili godinama treniranja pa i takmičenjima i ista se izuzetno poštuju zbog žrtvi i upornosti ka tom cilju. Jednako bitno kao što je stremiti ka crnom pojasu je svaki trening, konstantost i istrajnost u tome. Ako želite da naučite morate da dođete, probate i istrajete i onda kada svi oko vas odustanu.

Kako izgleda jedan Jiu-jitsu trening?

Početak treninga trener koristi da upozna članove sa aktuelnostima kluba i najavi plan rada za taj trening kako bi članovi bili u mogućnosti da tokom zagrevanja akcentuju određene vežbe za  grupe mišića za koje smatraju da će biti potrebnije za taj trening. 

Nakon zagrevanja, koje traje 7-10min. gde se pažnja posvećuje funkcionalnim vežbama koje aktiviraju telo u zonama koje su potrebne za trening, članovi imaju pauzu od 2 min koju iskorišćavaju da poprave opremu i osveže se vodom. 

Drugi deo treninga se koristi za uvežbavanje tehnika i taktika kroz stvaranje određenih motornih i mišićnih memorija tela kroz razumevanje, uvežbavanje tj. često ponavljanje. 

Intenzitet ovog dela treninga određuju sami članovi i obično se na osnovu toga i uparuju sa sebi sličnima. Drugi deo traje od 20-30min.

Treći deo treninga je rezervisan za situacione sparinge gde svi članovi u skladu sa ciljevima koje trener odredi imaju zadatak da probaju da u borbi upotrebe sve naučeno. Borba je strogo kontrolisana pravilima bezbednosti a obzirom da članovi znaju šta je protvnikov cilj tim je teže isto izvesti ali je bezbednost borbe veća. 

Poslednji deo treninga je sparing. Sparing je ujedno i najzanimljiviji deo treninga svakog člana jer služi da se u borbi isproba sve naučeno na treninzima.

Naša metoda rada je takva da ne dopušta početnicima da sparinguju prva tri meseca ili sve dok ne osete samopouzdanje da isto probaju i to u momentu kada su naučili nešto za šta misle da znaju i mogu da primene u borbi. Tada im se dodeljuje jedan od viših pojaseva koji ih pažljivo uvodi u borbu sa ozbiljnim akcentom na bezbednost samog člana. Nakon toga, članovi nastavljaju sa sparinzima po slobodnoj volji.

Bez obzira što je borba kontrolisana strogim pravilima bezbednosti, članovi se ponekad osete ugroženo na način na koji još ne znaju da kontrolišu i u afektu znaju da povrede sebe ili druge. Stoga je pravilo o ne sparingovanju od samog početka izuzetno strogo u našem klubu. 

Kako je najbolje da se pripremim za Jiu-Jitsu?

Svaka vrsta fizičke aktivnosti je dobra za čoveka. Međutim, obzirom da je Jiu-Jitsu izuzetno specifičan jer koristi principe koji nisu toliko poznati drugim aktivnostima, ne postoji idealna priprema osim samog vežbanja Jiu-Jitsu-a. Atlete koje se priključe treniranju doživljavaju takođe privikavanje na treniranje u smislu napora jednako kao i oni koji se priključe nespremni. Tako da nema potrebe da se pripremate za početak treniranja već će to doći samo od sebe samim treningom. Svako ko trenira Jiu-Jitsu istovremeno iznova gradi svoje telo i duh i vremenom reguliše stanje tela na najbolji mogući način koji im je potreban u životu.

Da li su takmičenja obavezna ?

Ne. Takmičenja nisu obavezna niti treba da budu. Ona su jedan od alata koje koristimo da bi se usavršili i ostali oštri u umu i telu. Takmičenja nam služe da se popravimo i usavršimo kao borci i svakom vežbaču se savetuje da barem jednom (kada budu spremni za to) probaju da se takmiče jer jedan bitan deo shvatanja veštine borbe upravo leži u tome ali ni u kom slučaju ne mora biti obaveza niti cilj. Najbitniji deo Jiu-Jitsu-a je trening a sve ostalo se može vremenom uklopiti u cilju usavršavanja veštine.

Da li je MMA obavezan deo Jiu-Jitsu-a?

Ne. Jiu-Jitsu se može uvek vežbati kao sport i ne mora se ići dalje od toga. Međutim, naprednijim vežbačima i takmičarima se savetuje da se u jednom momentu ( minimum nakon 3-4god. treniranja Jiu-Jitsu-a) usavrše i u MMA sa posebnim akcentom na udarce i taktiku MMA borbi. Svakako to nije uslov ni za koga tako da se svima uvek ostavlja izbor u tom smeru.

Šta je potrebno za početak treniranja?

Dobra volja! Morate imati volje i želje da bi se krenulo sa treninzima jer niko drugi to ne može da vam usadi. Za sve ostalo će se Jiu-Jitsu pobrinuti. Jiu-Jitsu je univerzalni jezik kojim svi vežbači razgovaraju i u toku treninga a posebno sparingom nestaju sve tajne među nama i vidi se transparentno kakav je ko. Veština je takva da svako uvek pronađe svoje mesto a od svih ostalih dobije podršku u tome da to samo bude polazna tačka u njihovom unapređivanju sebe u svakom smislu. Niko nikada nije ostao isti od momenta kada su započeli svoje treniranje već su se promenili na bolje u svakom smislu a od svih drugih vežbača su dobili svu podršku u tome. Kako su vas podržali u tome kad ste započinjali tako ćete i vi druge kada budete iskusniji.

Šta mi je potrebno od opreme?

Šorc(donji deo trenerke), majica, papuče i flaša sa vodom za početak. U momentu kada krenete sa sparinzima i guma za zube. Nakon maximum mesec dana od početka treniranja, svima se savetuje i daje sugestija da se nabavi i Gi(kimono). Sa Gi-em se počinje ozbiljno učiti Jiu-Jitsu jer sa hvatovima koji omogućavaju protivnicima da vas lakše kontorlišu kao i povećanjem trenja između vas i protivnika i otežanog kretanja se zaista počinje učiti Jiu-Jitsu . Bezizlazne situacije u kojima se budete nalazili će vas naučiti kako da iste, vremenom prestanu da postoje a kasnije i da ih uvrstite u svoj arsenal znanja.

Da li postoje opasnosti od povreda?

Kao u svakom sportu postoje. Od vas samih zavisi da li ćete biti povređeni ili ne. Intenzitet treniranja sami vežbači kontrolišu brzinom, fokusom, raspoloženjem, umorom ali i namerom. Ovaj način umerenog intenziteta sa uči vremenom tako da je potrebno svoje ambicije i želje staviti na drugo mesto u početku a fokus ka učenju i razumevanju veštine na prvo. Najčešće povrede se dešavaju upravo kada ove stvari nisu na svojim mestima ili se ne shvate na vreme.

Na šta treba posebno da se obrati pažnja?

Jiu-Jitsu je delom rvačka disciplina koja zahteva kontakt dva vežbača stoga je bitno da intenzitet vežbanja bude umeren kako ne bi došlo do korišćenja prevelike sile koja bez kontrole može dovesti do ozbiljnijih povreda ili lošeg odnosa među vežbačima što može loše uticati na atmosferu na treningu. Takođe higijena je izuzetno bitna ! Na trening se ne dolazi neuredne higijene u bilo kom smislu. Budite uredni, čisti, uredno isečenih noktiju kako ne bi povredili sebe i druge. čistih i opranih stopala kada ulazite na strunjače jer tu gde gazite stavljaćete lice ostatak treninga kao i svi ostali vežbači. Koristite posebne papuče za trening za sve osim dok ste na strunjačama. Ne izlazite sa strunjača bosi do wc-a jer je to put do prenošenja bakterija kako na strunjače tako i na druge vežbače. Perite vaše gume za zube redovno i menjajte ih što češće ukoliko ne želite problem sa higijenom usta. Perite vašu opremu nakon svakog treninga da se ne bi stvarale bakterije i paraziti koje vas i druge mogu udaljiti sa treninga na duže vreme.
Ako vidite bilo kakvu promenu na koži u vidu osipa odmah prijavite treneru na inspekciju . Ako dobijete gljivice bilo gde na telu, nemojte trenirati sve dok se ne izlečite. Gljivice su prenosne i budite odgovorni kako za sebe tako i druge. One su uzrok udaljavanja sa treninga na duže vreme stoga preduzmite sve mere u edukaciji kako se one nikada ne bi pojavile . Nemojte dolaziti na treninge bolesni. Nećete se izlečiti probijanjem znoja…Narušićete još više vaš imunitet i zaraziti druge oko sebe. Budite odgovorni!

Šta je vaš savet da se brzo napreduje i ne stagnira?

Konstantnost je jedina tajna Jiu-Jitsu-a . Ne postoji stagnacija tj. usporenost napretka. Sve u svoje vreme za svakog. Svako je individua za sebe i ima svoj tempo napretka. Mozgu treba vreme da procesuira naučeno i prenese na telo kako bi funkcionisali bolje i razmišljali i delovali brže i tečnije. Za to je potrebno vreme koje nekada vežbačima izgleda kao stagnacija ali to nije tako. Upravo ta stagnacija znači da je došlo vreme da se naučeno i zadrži u vama. Dosta vežbača ima ogromnu želju da što pre dođe do određenog nivoa i na tom putu forsira brojem treninga svoje telo i duh. Jiu-Jitsu traži vreme koje koristi za učenje i ono se ne može ubrzati bez posledica. Budite uvek svesni toga. Najbitnija stvar je da uživate u treninzima i Jiu-Jitsu-u i da doživite borbu kao neprestano usavršavanje sebe kao borca i tome nema kraja…ali baš zbog toga je izazovno i prosvetljujuće za svakog. Ako budete stremili ka određenom cilju koji je nedostižan za vas i nerealni u očekivanjima,vođeni ambicijama i bićete nesrećni jer niste još stigli tamo gde ste naumili. Umesto toga budite uvek kao kada ste prvi put došli na trening, željni znanja i puni entuzijazma i vaš napredak će uvek biti očigledan a vi zadovoljni i srećni zbog toga kakvim vas je BJJ iznova izgradio!